Få en digital løsning for åpenhetsloven i dag
Informasjonskrav
Interessenter kan enkelt sende inn forespørsel med navn eller anonymt om informasjon rundt hvordan organisasjonen håndterer aktsomhet.
Compliance
Løsningen vår er satt opp etter beste praksis i tråd med åpenhetsloven og OECDs retningslinjer for ansvarlig nærlingsliv.
Få full kontroll på åpenhetsloven med TransparencyGate
Oversikt over leverandører
Oppnå en omfattende oversikt over dine leverandører, inkludert evalueringer av due diligence, risikovurderinger, og annen relevant informasjon etter behov. Vår plattform muliggjør en detaljert kartlegging av risiko, tildeling av ansvarlige personer for risikostyring, og effektiv oppfølging av kontrolltiltak, som sikrer en robust leverandørstyringsprosess.
Statistikk og rapportering
Tilgang til detaljert statistikk gir innsikt i due diligence-prosesser, risikostyring, og mer, med fleksibiliteten til å velge spesifikke datasett etter behov. Få oversikt over antallet informasjonsforespørsler og hva slags informasjon som etterspørres, slik at du kan tilpasse og forbedre din organisasjons responsstrategier effektivt.
Kartlegging av leverandørkjeden
TransparencyGate tilbyr en fleksibel tilnærming til kartlegging av din organisasjon og leverandørkjede. Med muligheten til å skape skreddersydde kategorier og spørsmål, gir vi deg også tilgang til forhåndsdefinerte maler anbefalt av Forbrukertilsynet og basert på OECDs retningslinjer. Inviter enkelt dine leverandører med bare noen få klikk. De vil umiddelbart motta brukernavn og passord, noe som sikrer en rask og problemfri onboarding-prosess.
Mottak og Håndtering av Informasjonsforespørsler
I henhold til åpenhetsloven er alle bedrifter pålagt å besvare offentlige informasjonsforespørsler innen en tidsramme på tre uker. For å forenkle denne prosessen har vi utviklet en intuitiv og sikker løsning som effektiviserer håndteringen av slike forespørsler for både din organisasjon og offentligheten.
Hvorfor bruke TransparencyGate?
Over 20.000 + registrerte leverandører i arkivløsningen
Med vår løsning får du tilgang en omfattende arkiv av leverandører. Antall registrerte leverandører stiger raskt, og dette gir dere en unik mulighet til å samarbeide og utveksle verdifull informasjon, noe som kan forbedre bærekraftige praksiser i hele leverandørkjeden.
Kostnadseffektivitet ved sparing av tid
Med en god portal for håndtering av åpenhetsloven kan organisasjoner spare betydelig med tid, ved hjelp av:
-
Automatisert Rapportering: Portalen kan automatisere rapporteringsprosessen, slik at du ikke trenger å bruke tid på manuell innsamling og sammenstilling av data.
-
Enkel tilgang: All nødvendig informasjon og dokumentasjon kan være tilgjengelig på ett sted, noe som sparer tid i søkeprosessen.
-
Varsler og Påminnelser: Portalen kan sende varsler og påminnelser om viktige tidsfrister og oppgaver, noe som hjelper deg med å unngå forsinkelser.
-
Dataanalyse: TransparencyGate har analyseverktøy som raskt kan generere innsikt fra dataene dine, noe som igjen kan spare tid når du trenger å vurdere etterlevelse.
Rapporteringsverktøy
TransparencyGate er et rapporteringsverktøy som kan deles med nøkkelpersoner internt eller eksternt for å vise overholdelse av lovverk og direktiver.
Forbedret omdømme og tillit
En portal for å håndtere åpenhetsloven gir en tydelig indikasjon på organisasjonens engasjement for ansvarlig og transparent drift. Dette kan bidra til å bygge tillit blant kunder, samarbeidspartnere og tilsynsmyndigheter, og forbedre omdømmet ditt som en pålitelig aktør i bransjen.
Kontakt oss
Vil du snakke med en av oss i TransparencyGate?
– «Jeg får stor glede av å levere smarte løsninger til fornøyde kunder»
Severin Eikrem
Forretningsutvikler
(+47) 462 98 666
severin@digitaliq.no